Vill säga min åsikt

Jag känner att jag bara måste säga MIN ÅSIKT om det som händer i Ukraina. Landet där jag föddes och landet som jag bryr mig väldigt mycket om! Jag vet inte hur bra ni hänger med i senaste nyheter. Så jag borde kanske säga kortfattat lite om situationen. Om man förenklar det hela så är det en revolution som pågår just nu. En våldsam och blodig revolution som uppstod för att många ukrainare är missnöjd med sin styrelse!

 

Nu lite om min åsikt: För det första, det är PROPAGANDA överallt, jag följer med i både rysska och europeiska nyheter och det jag kan säga är att mer eller mindre propaganda i båda två!! För det andra, jag är varken på styrelses eller demonstranternas/oppositionens sida. Jag är för freden!! För det tredje, Eu och USA, tycker inte om att Ryssland blandar sig i men själv gör dom det och då är det plötsligt okej. Varför denna dubbelmoral? 

 

Vet ni vem jag tycker synd om? Om vanliga människor som nu är rädda för att gå på sina gator för att banditer ska attackera dem och förstöra folks bilar o.s.v.. Jag tycker synd om människor som dog, både POLISER och DEMONSTRANTER. Det är fruktansvärd att det är alltid det vanliga folket som dör. Jag tror strakt att det är någon som sponsrar det hela och vill att folk ska bli delade! Vem kan det vara som står bakom det hela? Man kan ju ha sina gissningar.

 
Kievs centrum som var så fin och nu är helt förstörd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0