Årsresumé 2013

Januari
Mitt år började bra. Januari bestod av trevliga tjejkvällar och ja, helger var roliga den här månaden. Det ända som gjorde månaden mindre bra var att en person gick bort.
 
Februari
Februari var nog en vanlig månad för mig utan några riktigt stora händelser. Eller jo en släkting dog, vilket var ju väldigt synd. Men annars prov, dans, serier och vänner så såg min månad ut.
 
Mars
I mars som vanligt började jag tröttna på all snö och jobbiga minusgrader. Vill ju ha en början på vår. Det blev en tidig påsk men inte någon tidig vår. Tror inte att det hände speciellt mycket.
 
April

April var en fantastisk månad! Såklart det beror på Lanzaroteresan. Helt underbart att få sola, bada redan i april. Man kan väl säga att min sommar börjades i april. Allt var jättebra, god mat, Atlanten, härlig väder, bra hotel, roliga bilutflykter när vi besökte fina och intressanta platser. När jag kom hem så fick jag ta igen ganska mycket i skolan men det var såå värd. :)
 
Maj
Det blev varmare, mycket varmare. Annars så det blev allt mindre och mindre kvar till sommarlov, min lillasyrra fyllde år, hade dansgalan, for på stafettkarnevalen och jag slog min egen rekord inom bloggen både på unika personer och på kommentarar. Vilket var ju väldigt kul. 
 

Juni
I juni fick vi efterlängtade sommarlov. For äntligen till Ukraina. Träffade folk, släkt, for till stugan, badade med delfiner, gick på teater och allt möjligt trevligt. En bra och varm sommarmånad!
 
July

Lillasyster, mamma och jag i Gdansk
Warshawa, Polens huvudstad
July var en härlig månad. Den började i Kiev. Men efter en vecka var jag tillbaks på ön. Vi åkte hem genom Polen som jag har aldrig besökt tidigare så det blev en övernattning i Warshawa. Det första jag gjorde när jag kom hem var att gå till Dinos och träffa Linn. Sedan var jag på Emmas konfirmation och i slutet av månaden var det dags för Rock off. Sedan minns jag att jag var barnvakt ganska mycket.
 
Augusti

Augusti var en gryym månad. Helt oförväntat. I början av månaden blev det en spontan resa till Kiev i tio dagar och det är helt sjukt hur kul det var. Hängde mest med min saknade vän Ira(som tur var hon i stan) men även med andra vänner också. När jag kom hem var det inte länge kvar till skolan. Emma fyllde år. Avslutade mitt sommarlov på bästa sätt med Emma, Lotta, Rasse och Tobbe genom att fara till Rasses stuga. Det var väldigt kul. När det gäller själva sommarens avslutning blev den också väldigt bra. Vi for med klassen till Tallinn och spenderade vår helg där :)
 

September
Väldigt sköön månad och varm(!!) Har aldrig varit med om sådan varm september på Åland. Jag kunde inte förstå hur är det möjligt att kunna ta ett bad i havet efter skolan i september när det andra år brukar vara rätt kallt.

Oktober   
I oktober hade vi en tema dag i skolan, Julie hade sin Halloweenkväll. Det var roligt förutom att jag blev lämnad i ett stall.
 
November
Både min lillebror och min pappa fyllde år, julfestmöterna då och då, jag och Emma praoade på Ålandtidningen, jag fyllde 16 år och hade tjejmiddag. En bra månad!
 
December
December, den sista månaden på året har varit en riktig bra och mysig månad! Julhandlade med Emma, hade massa massa julfestmöten och den 19dec blev det dags för julfesten, var med i dansgalan, Lotta hade en Harry Potter tema kväll, såg på julfilmer, åt julmat och på årets sista lördag for jag med mamma till Stockholm.
 
Tack för 2013 det var ett bra år med mycket trevliga händelser men jag hoppas att 2014 blir ännu bättre. Nyårsplaner börjar äntligen bli ganska klara. Jag hoppas på en trevlig start på nyår ikväll och så önskar jag att 2014 ska bli ett jättebra och lyckligt år med många glada händelser och med mycket härligt skratt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0