3 år

-Det är väldigt stor skillnad att bo i en huvudstad som bor 5 milj.  och sedan flytta till en liten stad som bor bara 11 tusen människor i.

Nu hade gått lite mer än 3 år sedan jag har flyttat hit till Åland. Förut bodde jag i Kiev(ukraina). Många undrar varför jag flyttade hit, ja det finns en del orsaker till. Desserutom så ville jag oxå flytta och testa nånting nytt. Lära en till språk skadar aldrig. Så nu kan jag prata på ryska, svenska, ukrainska, lite engleska(väldigt lite) och väldigt lite finska. Så klart saknar jag att bo där lite speciellt på vinter. Men jag vill inte flytta tillbaks. Det är mysigt att bo på Åland men man har ofta jätte tråkigt, det är sant. När jag bodde i Kiev hade jag nästan aldrig tråkigt, man hade altid nånting att göra. Nu kan jag knappt tro, att för tre år sen bodde jag fortfarande i Ukraina, kan inte tro det.


1. 2008, seb.                                                      2. 2011 july

Ser ni skillnaden :D 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0